Dainavos žodis

Alytaus informacinis portalas

Politika

Gyventojai veja motociklininkus iš Bakšių karjero

Alytaus miesto ir rajono vadovus vizitais atakuoja dvi konfliktuojančios pusės. Klubo „Devyniukė“ atstovai, norintys įsiteisinti motokroso trasas Bakšių karjere, ir Bakšių gyventojai, kurie tikina, kad motociklininkai šiukšlina, iki išnaktų pramogauja, neleidžia ilsėtis. Ir viena, ir kita suinteresuotos pusės tikina norinčios kalbėtis, derintis, tačiau dialogo nėra kone dešimtmetį.
Laikinai mero pareigas vykdantis Alytaus vicemeras Šarūnas Klėgeris priėmė Bakšių kaimo gyventojus, kurie tikina jau nebegalintys tylėti. Esą maždaug prieš dešimtmetį Bakšių karjere treniruotes pradėjo motociklų klubo „Devyniukė“ nariai ir prasidėjo neramus gyventojų miegas. Žmonės pasakojo, kad motociklininkai treniruojasi iki vėlaus vakaro, tačiau iškvietus policijos pareigūnus nubaustų nebūna, viskas tęsiasi. Gyventojai pasakojo bandę rasti bendrą kalbą su motociklų klubo vadovybe, tačiau bergždžiai.
„Kentėjom 10 metų – daugiau negalime. Savaitgalį paskambinom į policiją, bet niekas nereaguoja. O kai atvažiuoja, sako, pažeidimų nėra, turi trasos dokumentus. Tačiau mes išsiaiškinome, kad trasa nelegali. Klubo vadovas nekalba, arogantiškas. Siūliau grafiką daryti, nes sąlygos neįmanomos. Savaitgaliais jie važinėja iki 23 val. Vaikai migdomi 21 val. Tai kaip gyventi?“ – kalbėjo Bakšių gyventojas Sigitas.
Gyventoja Asta Venčienė teigė, jog jie ne prieš tą sporto šaką. Tiesiog pavargo nuo triukšmo ir nesupranta, kodėl gyvuoja nelegalios trasos. „Mes turime raštus nuo 2017 metų. Buvo teigiama, kad bus derinama su gatvės gyventojais. O čia jokio bendravimo, jokio derinimo. Mes akcijas darom, renkame šiukšles. Sakom – prisidėkit, tačiau nieko panašaus. Prie karjero daugiausiai šiukšlių. Mes greideriuojam kelią, sakom – prisidėkit. Bet jie ne. Ramiai sau atvažiuoja, ir tiek. Paprašėm prieš dvi savaites, kad grafiką padarytų, kad mes galėtume savo laisvalaikį planuotis“, – kalbėjo moteris.
Tą pačią dieną vicemeras Š. Klėgeris priėmė ir motociklų klubo „Devyniukė“ atstovus, kurie pasakojo kaip tik ieškantys būdų bendrauti su gyventojais ir spręsti problemas, derintis.
„Mes tikrai norime tolerancijos, norime kalbėtis. Suprantame, kad gal ne visiems ši sporto šaka patinka, gal kiti kitaip įsivaizduoja laisvalaikį. Mes blogų kėslų neturime. Padarėme ir tvarkaraštį. Yra specialios dienos per savaitę, nėra taip, kad kiekvieną dieną važinėjama su tais sportiniais motociklais“, – sakė Alytaus motociklų klubo „Devyniukė“ prezidentas Nerijus Sipavičius.
„Šią temą dėl motokroso trasos su gyventojais gvildenome ne kartą. Mes ieškome kompromiso. Pats geriausias variantas, kad klubas galėtų treniruotis, gyvuoti Bakšių karjere ir kad gyventojams būtų gerai“, – kalbėjo klubo „Devyniukė“ atstovas Saulius Janulevičius.
Alytaus vicemeras sako, jog įsisenėjusią problemą būtina spręsti ilgai nedelsiant. „Dialogo tarp gyventojų ir motokroso entuziastų, akivaizdu, nėra. Aš suprantu ir vieną, ir kitą pusę. Ko mes galime reikalauti – kad atsirastų dialogas, kad būtų laikomasi viešosios tvarkos. Ta trasa neturi teisinio statuso, nėra savininko, iš kurio būtų galima reikalauti, kad būtų laikomasi viešosios tvarkos. Bus reikalaujama, kad arba tas statusas atsirastų, arba ten nebūtų tos veiklos“, – sakė vicemeras Š. Klėgeris.
Ir gyventojai, ir „Devyniukės“ prezidentas susitiko su Alytaus rajono savivaldybės vadovais. Abi konfliktuojančios pusės išdėstė savo argumentus. Alytaus rajono vadovai pažadėjo ieškoti sprendimo būdų.
Motosporto entuziastų pagrindinis siekis – legalizuoti trasą. Dabar žemė priklauso Miškų urėdijai, ji yra miško bei rekreacinės paskirties. Jeigu žemė būtų perleista Alytaus miesto ir rajono savivaldybėms, šios galėtų panaudos pagrindais leisti ja naudotis klubui, šis įteisintų trasą. Tačiau diskusija apie tai vyksta kone dešimtmetį.
„Didžiausia problema, kad mūsų trasa nėra visiškai legali, mes negalime iki galo prižiūrėti. Susiduriame ir su gyventojų priekaištais. Dabar derinam ir tvarkaraščius – kada galima važiuoti. Bet kadangi nesame tos trasos operatoriai, prižiūrėtojai, tai negalime pilnai užtikrinti saugumo. Norėtume pagalbos iš savivaldybių, kad padėtų legalizuoti trasą“, – sakė N. Sipavičius.
Tuo tarpu gyventojai siūlo paieškoti kito karjero, kur nebūtų arti gyvenančių žmonių.

%d bloggers like this: