Šalin nugaros stingulį

, Dalia Kitavičienė, Alytaus rajono savivaldybės visuomenės sveikatos biuro direktorė
Šalin nugaros stingulį

Ar kada nors atkreipėte dėmesį, kaip priešais kompiuterį sustingsta jūsų vaikai? Pastebėkite. Tikriausiai palinkę į kurią nors pusę. Kaklas įsitempęs taip, kad akys būtų kuo arčiau ekrano. Retas mirkčiojimas. Susikūprinimas. Dirba tik riešas, vadovaujantis kompiuterinei pelytei arba pirštai, stuksenantys klaviatūrą. Ir kiek jie taip gali išsėdėti? „Valandų valandas...“ – kaip sakė viena šeštoko mama. O mes patys argi ne panašiai palinkstame ir sustingstame?
Stuburas juda raumenų pagalba ir todėl nuo jų būklės priklauso ir laikysena bei stovėsena. Ir labai dažnai, kalbant apie nugaros skausmą, reiktų galvoti ne apie stuburo kaip kaulų–sąnarių aparato problemą, bet apie visumą, kurioje vieni iš pagrindinių veikėjų yra raumenys. Anot gydytojų, didžioji dalis visų nugaros skausmų atsiranda dėl nugaros raumenų pertempimo. Ypač tai būdinga sėdimą darbą dirbantiems žmonėms. Reikia pripažinti, kad labai dažnai sėdima netaisyklingai, kuomet vienos pusės nugaros raumenys labiau išsitempia nei kitos. Norint užtikrinti tinkamą raumenų funkciją, reikalingas fizinis krūvis, nes raumuo stiprėja tik tada, kai dirba – susitraukinėja. Jei fizinė veikla nepakankama, raumenys silpsta, praranda tonusą. Pakankamas kasdienis fizinis aktyvumas ir mankštos  pertraukėlės ilgesnio sėdimo darbo metu – būdai išvengti daugelio nugaros skausmų.
„PRASITAMPYMO“ PERTRAUKĖLĖ
Mankštos darbo vietoje. Ne kartą girdėję, bet vis dar nukeliame „nuo pirmadienio“, nors tai nesudėtingas, nei didelių pastangų, nei žinių nereikalaujantis būdas pagerinti būseną. Rekomenduojama pirmai progai pasitaikius su savo bendradarbiais, vaikais ar kitais mėgėjais sustingti padaryti ne kavos ar arbatos, bet „prasitampymo“ pertraukėlę. Kad ir visai trumputę.
Skirkite porą minučių sau. Tiesiog atsisėskite tiesiai. Galite užsimerkti. Pabandykite įsivaizduoti, kaip su viršugalviu bandote pasiekti lubas arba kaip prie lubų jus bando įtraukti labai stiprus oro gūsis. Sukryžiuokite pirštus ir ištempkite rankas virš galvos delnais į viršų, stengdamiesi kuo labiau išsitempti. Švelniai atsiloškite atgal. Tada truputį tempkite rankas jau ne link lubų, o šiek tiek labiau pirmyn. Vėl išsitieskite. Nenuleidę rankų, pasilenkite į kairę, po to į dešinę. Grįžkite į pradinę padėtį ir pasisukite į kairę, po to į dešinę vis dar laikydami ištemptas virš galvos rankas taip, kad pamatytumėte už savęs kuo toliau.
PRISIMENANT ANUOS LAIKUS
Alytaus rajono savivaldybės visuomenės sveikatos biuras visą rudenį didelį dėmesį skiria vaikų ir jaunimo laikysenos problemoms. Nauji mokslo metai prasidėjo kuprinių svėrimo akcijomis visose rajono mokyklose, o šiuo metu visų mokyklų bendruomenės mokomos pratimų darbo vietoje.
Visuomenės sveikatos specialistai, praktiškai parodydami ir kviesdami pasimankštinti visus, pristato pratimų kompleksą, kuriam pratimus parinkti padėjo Lietuvos kūno kultūros akademijos docentė Gražina Krutulytė.
Jau po pirmųjų pramankštų iš mokytojų (džiugu, kad pedagogai su didžiausiu užsidegimu išbando mankštą kartu su mokiniais) lūpų nuskambėjo nuomonės, kad „būtų labai puiku, jeigu į mokyklas sugrįžtų anų laikų mada – visos mokyklos mankštos, kuomet klasėse lydimi informacijos per vietinį radiją arba koridoriuose mankštindavosi visi“. Sveikatos specialistai tiki, kad drauge atlikta mankšta, klasėse pakabinti plakatai ir išdalinti lankstinukai, kurių leidybą finansavo Sveikatos apsaugos ministerija, bus paskata kasdieniam rūpesčiui savo nugara.

Komentarai

Ne tik dirbantiems

Ne tik dirbantiems priekompiuterio ar moksleiviams pakerta nugara, bet daznai ir busimoms mamytems. Kartais tikras issigelbejimas buna dirzas nesciosioms bei nesudetinga mankstele.

Rašyti komentarą

Šis laukelis yra nebūtinas. Tačiau jeigu įvesite, jis bus laikomas privatus ir nerodomas viešai.
Emocijos
:)|(:(:beer::bigsmile:$)8)J):davie:>):glasses::D:love::X:~:O:8):steve::p;)