Dainavos žodis

Alytaus verslininkų patirtis: darbuotojus laimingais daro ne tik atlyginimas

Lietuvoje veikiantis verslas neišnaudoja savo potencialo regionuose, kur jo saitai su vietos bendruomenėmis, jų pačių vertinimu, yra gana silpni. Kol įvairios verslo socialinės iniciatyvos ir projektai daugiausiai sutelkti didžiuosiuose miestuose, regionuose verslo socialinė atsakomybė gyventojų suprantama pirmiausiai kaip skaidrus didesnio nei minimalus atlyginimo mokėjimas.
Verslo socialinės atsakomybės skatinimo kampaniją „Ne tik sau“ inicijavusi Socialinės apsaugos ir darbo ministerija (SADM) užsakė reprezentatyvią visos šalies gyventojų apklausą.
Jos rezultatai atskleidė, jog sąžiningumas darbuotojų atžvilgiu aktualiausias regionų centruose ir kaimo vietovėse. Čia ne vokeliuose mokamų atlyginimų tikisi atitinkamai 51 ir 39 proc. apklaustųjų, kai didmiesčiuose tokių darbuotojų – 34 procentai. Didesni nei minimalūs atlyginimai svarbūs 40 proc. rajonų centrų ir 37 proc. kaimų gyventojų bei tik 28 proc. didmiesčių gyventojų.

Motyvuoja ne tik atlyginimas, bet ir vertybės
Lietuvos verslo konfederacijos vadovas Valdas Sutkus pastebi, kad regionuose verslas turi progą sustiprinti ryšius su vietos gyventojais. Juo labiau, kad juose beveik nuolat trūksta darbuotojų.
„Regionuose 18 proc. gyventojų socialiai atsakinga įmone laikytų tą, kuri savanoriškai vykdo ar remia socialines iniciatyvas, 13-14 proc. – bet kokias iniciatyvas, didinančias gyventojų gerovę. Kita vertus, akivaizdu ir tai, kur būtų paprasčiausiai nepataikyta. Regionų gyventojai nepalaikytų su aplinkosauga susijusių projektų, nes čia dėmesys gamtos klausimams yra kur kas mažesnis negu didmiesčiuose“, – sako konfederacijos vadovas.
Mokymus bei seminarus organizuojančios įmonės „PersonPremier“ strateginio valdymo ekspertas-konsultantas Tomas Staniulis pastebi, kad verslo įsitraukimo į socialinius projektus mastas Lietuvoje turi daug potencialo augti.
„Lietuvoje tai taip pat daroma, tik dar palyginti nedideliu mastu. Tačiau šiuolaikinėms įmonėms nebepakanka vien siekti pelno – vis reiklesni ir sąmoningesni vartotojai ima teikti pirmenybę prekės ženklams, kurių filosofija jiems priimtina. Dažnai tai reiškia etišką, atsakingą įmonės elgesį. Tai taikytina ir darbuotojams. Talentingi ir perspektyvūs darbuotojai gali rinktis, su kuo nori dirbti, ir noriau renkasi įmones, kurių puoselėjamos vertybės jiems priimtinos“, – teigia T. Staniulis.

Darbuotojams – daugiau pozityvių emocijų
Alytaus rajone veikiančios įmonės „Vita Baltic International“ generalinis direktorius Renatas Degulis teigia, kad visos įmonės, vykdančios savo veiklą, turėtų suvokti ir jausti atsakomybę ne tik už save, bet jas supančią bendruomenę.
„Socialiai atsakinga veikla neturėtų būti vykdoma tik dėl pridėtinės vertės įmonei. Ši pridėtinė vertė atsiras savaime, jei įmonė nuolat ir tikslingai inicijuos socialinius projektus ir prisiims socialinę atsakomybę. Juk tokia veikla susijusi ne tik su žmonėmis ar organizacijomis už įmonės ribų, bet ir pačios įmonės darbuotojais – požiūriu į juos ir pagarba jiems“, – sako jis bei priduria, kad matydami įmonės indėlį į įvairias socialines iniciatyvas, darbuotojai ima jausti didesnį vidinį pasitenkinimą savo darboviete ir patys aktyviau įsitraukia į bendruomenines iniciatyvas.

Pagalba – senjorams ir vaikams
Prisidėdama prie socialinių projektų, „Vita Baltic International“ daugiausiai dėmesio skiria socialiai pažeidžiamiausioms visuomenės grupėms – vaikams, neįgaliesiems ir vyresnio amžiaus žmonėms.
Įmonė lavinamosiomis priemonėmis aprūpina darželius, kuriuos lanko neįgalūs vaikai, čiužinių ir pagalvių dovanoja organizacijai „SOS vaikų kaimas“ ir Alytaus miesto ligoninės vaikų skyriui. Specialių čiužinių iš šios įmonės sulaukia Pivašiūnų parapijos globos namų globotiniai. „Vita Baltic International“ ne tik rengia kasmetines aplinkos tvarkymo akcijas, bet ir Socialinių paslaugų centro vaikams organizuoja išvykas į pajūrį bei skiria paramą miesto ir rajono šventėms bei kitiems renginiams.
Anot pašnekovo, socialinių veiklų strategija ir joms skiriamas biudžetas numatomas kasmet. „Įsivardijame sritis, kurias planuojame remti, bet ne konkrečias organizacijas – kas kartą kiekvieną atvejį vertiname ir svarstome individualiai, kad padėtumėme tiems, kuriems pagalbos reikia labiausiai. Žinoma, socialinės atsakomybės veiklų biudžetas priklauso nuo įmonės veiklos rodiklių: kuo geresni metiniai rezultatai, tuo didesnes galimybes turime prisidėti prie įvairesnių socialinių projektų“, – sako R. Degulis.
Pasak įmonės vadovo, „Vita Baltic International“ dažnai sulaukia ne tik pagalbos prašymų, bet ir įvairių pasiūlymų iš miesto bendruomenės ir darbuotojų, kurie būna atsakingai svarstomi. „Įmonėje dirba daugiau nei du šimtai žmonių. Nemažai jų turi įvairių hobių, pomėgių, prie kurių mielai prisidedame: remiame šaškių turnyrus, įmonės žvejų komandą, keturračių klubą, kuris organizuoja pramogas vaikučiams su negalia ir pavežioja juos keturračiais. Padedame savo darbuotojams išreikšti save organizuodami jų fotonuotraukų parodas, remiame darbuotojų bendruomenių šventes, dainų, šokių kolektyvus“, – sako jis.
R. Degulis įsitikinęs, kad Lietuvos verslas labai greitai perima užsienio įmonių geruosius iniciatyvų ir projektų pavyzdžius, tad ir įvairi socialinė veikla ateityje tik populiarės.
Socialinės apsaugos ir darbo ministerijos užsakymu „Spinter“ tyrimai rugpjūčio 27 – rugsėjo 4 dieną atliko reprezentatyvią apklausą, kurioje dalyvavo 1010 18-75 metų gyventojų.
Akcijos „Ne tik sau“ siekis – skatinti verslo socialinę atsakomybę. Gyventojai www.netiksau.lt kviečiami dalintis savo idėjomis, kurias galėtų įgyvendinti socialiai atsakingos įmonės.

Dalintis:

Rekomenduojami video

Naujienos iš interneto

traffix.lt

Taip pat skaitykite: