
Į „Dainavos žodžio“ redakciją kreipėsi Alytaus rajono gyventojas Kęstutis Grudzinskas, prieš pusmetį įsigijęs priekabą motociklo transportavimui. Dabar ši priekaba stovi kieme tarsi muziejaus eksponatas – dėl vienos raidės neatitikimo dokumentuose ji negauna techninės apžiūros kortelės.
„22 metus priekaba buvo naudojama, kiekvieną kartą pereidavo techninę apžiūrą. O dabar, dėl „Regitros“ įveltos klaidos – vienos raidelės – jos naudoti negaliu. Tikiu, kad viešumas padės, nes turbūt aš ne vienas susidūriau su tokiu absurdu“, – piktinosi vyras.
Kodėl priekaba tapo „neteisėta“?
K. Grudzinsko teigimu, problema kilo dar 2001 m., kai priekaba buvo registruota. Dokumentuose jos tipas įrašytas DCA (centrinės ašies bortinė priekaba). Tačiau realiai tai – motociklams skirta priekaba, kuriai nuo 2009 m. galioja kitas kodas – DCN.
„2001-aisiais dar nebuvo to kodo, todėl buvo įrašytas DCA. Vėliau, kai kodas atsirado, niekas apie tai savininko neinformavo, dokumentai liko seni, bet daugiau nei dešimtmetį priekaba sėkmingai atlikdavo technines apžiūras. Aš, kaip naujas savininkas, net neįtariau, kad gali būti klaida – juk dokumentus patvirtino pati „Regitra“, – pasakojo vyras.
Vis dėlto šiemet techninės apžiūros kontrolierius nusprendė, kad dokumentai neatitinka realybės, ir gauti priekabos techninės apžiūros kortelės nepavyko.
„Regitra“: būtina ekspertizė
„Regitros“ atstovai sako, kad ekspertizė yra privaloma, kai transporto priemonės duomenys dokumentuose neatitinka realios konstrukcijos.
Anot jų, kalbama apie transporto priemonę, registruotą dar prieš įsigaliojant dabartiniams kodams. Kadangi informacinėse sistemose būtina turėti tikslius duomenis, neatitikimų taisymas vykdomas tik atlikus ekspertizę. Ji leidžia įvertinti, ar transporto priemonė iš tiesų atitinka kitą kodą. Ekspertizė yra mokama paslauga, nes už ją atsako nepriklausomi ekspertai.
„Transeksta“: nuotraukų nėra
K. Grudzinskas kreipėsi ir į techninės apžiūros centrą „Transeksta“, tikėdamasis gauti priekabos nuotraukas, kurios įrodytų, kad daugelį metų ji buvo tikrinama ir gaudavo „žalią lapą“.
„Pagal tvarką, nuotraukos daromos kiekvienos techninės apžiūros metu ir saugomos 10 metų. Tačiau šiuo atveju archyvuose nuotraukų nerado“, – pasakoja K. Grudzinskas.
Vyras tai vertina kaip bandymą nuslėpti sistemos spragas. „Jei nuotraukos dingsta, kyla klausimas – ar jos apskritai buvo daromos? Gal daugelį metų apžiūros būdavo praleidžiamos pro akis?“ – svarsto pašnekovas.
Žmogus lieka kaltas dėl sistemos klaidos
Šiuo metu vienintelė išeitis, anot „Regitros“, – atlikti ekspertizę savo lėšomis. Tik po jos dokumentuose būtų galima pakeisti raidę – iš DCA į DCN.
„Nežinau, kiek kainuoja ekspertizė, bet čia principo reikalas – tai ne mano klaida. Jei viešumas nepadės, teks kreiptis į teismą. Manau, kad yra ir daugiau žmonių, susidūrusių su tokia neteisybe. Gal kartu pavyks pažaboti šias sistemos spragas“, – viliasi K. Grudzinskas.