Dainavos žodis

Oficialu: baigti daugiau nei dešimtmetį trukę pagrindinės Alytaus gatvės platinimo darbai

Alius Mikelionis

Pirmadienį oficialiai atidarytas geležinkelio viadukas ir trijų šimtų metrų Naujosios gatvės atkarpa, kuri užbaigė 15 metų trukusius gatvės platinimo darbus 
Pagrindinės Dzūkijos sostinės gatvės platinimo darbai prasidėjo dar 2006 metais, kai buvo parengtas techninis projektas. Kadangi visų lėšų gatvės išplatinimui nuo miesto centro  iki administracinės ribos tikėtis buvo naivu, 2010 metais buvo nuspręsta darbus vykdyti etapais.
Daugiausia problemų kilo ties geležinkelio viaduku. Tai – nesusikalbėjimo tarp valdiškų įstaigų pavyzdys.
2016 metais geležinkelininkai nukėlė konstrukcijas ir atliko jų kapitalinį remontą, o po trejų metų užsakė naują tiltą, kurio plotis tenkino ir Alytaus miesto savivaldybę,  norėjusią užbaigti gatvės platinimo darbus. Ši trijų šimtų metrų atkarpa kainavo beveik  du milijonus eurų.
Naujosios gatvės platinimo darbus atliko pastaraisiais metais konkursus Dzūkijos sostinėje laiminti vietos bendrovė „Alkesta“.  Už darbus  sumokėta 11,4 mln. eurų.  Darbus bendrovė atliko per devynerius metus. Pirmadienį oficialiai atidaryta ir išplatinta gatvė, ir geležinkelio viadukas. 
„Šios dienos Alytus laukė labai ilgai, galbūt net per ilgai. 2006 m.
pradėtas projektas  galvoje gimė 2003 m.  Kol buvo gautos lėšos, atsirado projektas, prabėgo keliolika metų, ir dabar  galime matyti tai, ką matome. Galiu drąsiai pasakyti, kad senasis viadukas  buvo Alytaus miesto gėda, kurios nei vienai  kadencijai nepavyko išspręsti, kol pagaliau praėjusiais metais mes įtikinome ministeriją skirti lėšas. Tai buvo ne tik miesto gėda, bet ir politikų galvos skausmas, tai buvo vieta, kurioje įvykdavo daugybė eismo įvykių, daugybė žmonių vėlavo į darbus. Ir žinote ką, man labai patinka žodis „buvo“, nes to jau nebebus “, – ilgą kelią dabartinio rezultato link prisiminė ir naujuoju viaduku džiaugėsi Alytaus miesto savivaldybės meras Nerijus Cesiulis.
Tiesa, projektas ties viaduku dažnam kelia klausimų – pavyzdžiui, ar, metru pagilinus važiuojamąją dalį, joje nesikaups vanduo?
Darbams dar nesibaigus, praūžusi liūtis apsėmė išgilintą atkarpą. Tiesa, tada dar nebuvo sumontuota siurblinė.
Klausimų kelia ir šlaitai, kurie nebuvo sutvirtinti geotekstile, esą  pagal projektuotojų skaičiavimus natūraliai apželdinti šlaitai bus stabilūs.

Dalintis:

Rekomenduojami video

Naujienos iš interneto

traffix.lt

Taip pat skaitykite: